Annons

Kraftkällan lovar unik invigning

Det blir Kristianstadsföretaget Kraftkällan Evenemang som arrangerar invigningen av C4 Shopping. Eventbyrån utlovar en typ arrangemang som aldrig skådats i Skåne tidigare.
Kristianstad • Publicerad 11 juli 2018 • Uppdaterad 20 september 2018

– Tyvärr kan jag ju inte avslöja exakt vad som kommer ske. Men vi tycker att vi kommit fram till ett kreativt förslag i samspråk med C4 Shopping utifrån de ramar som de gett oss. Det blir något helt nytt, säger Helena Öhlund, projektledare på Kraftkällan Evenemang.

Vad betyder det rent konkret?

Annons

– Ja, det blir ju inget vanligt ballongsläpp på invigningen om jag säger så. Det blir en typ av evenemang som aldrig funnits i Skåne tidigare, åtminstone inte som jag känner till.

Hur många personer behövs det för att ro ett sådant projekt i hamn?

– Vi är fem personer som arbetar på företaget och samtliga kommer vara engagerade i detta. Sedan har vi även underleverantörer i form av lokala teknikaktörer och artister.

Ambitionen är just att invigningen kommer ha en lokal prägel. Enligt Helena Öhlund var ett av Kraftkällans starkaste argument när företaget landade uppdraget att eventbyrån består av idel Kristianstadsbor.

– Vi arbetar mycket med invigningar och kickoffer för stora aktörer runt om i landet, men i synnerhet i Skåne med Malmö och Helsingborg i fokus. Därför känns det extra roligt att få arbeta på hemmaplan denna gång.

När fick ni beskedet om att ni ska ansvara för invigningen?

– Det kom någon gång runt skolavslutningen i juni. Vanligtvis brukar man få lite längre tid på sig med sådana här projekt, men av olika anledningar blev det inte så denna gång. Men det är inget vi oroar oss för. Vi kör i 110 nu fram till invigningen.

– Det ska bli väldigt roligt att genomföra detta. Vi har ett mycket bra samarbete med centrumchefen Daniel Eklund och Madeleine Jivhed som är C4 Shoppings marknadskoordinator.

Henrik SvenssonSkicka e-post
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons