Annons

Tröttsamt, tidsödande paketkrångel

Instämmer ordagrant i skribentens inlägg (lördagens insändaruppslag) om inkompetensen hos Postnord! Nyligen upplevt och drabbats av exakt samma scenario.
Post-och paket • Publicerad 13 februari 2024
Detta är en opinionstext i Kristianstadsbladet. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Besviken kund skriver om sin uteblivna paketleverans.
Besviken kund skriver om sin uteblivna paketleverans.Foto: Pernilla Rudenwall

Aldrig, aldrig mer beställning av varor som ska levereras via Postnord! Blev en dyrköpt och mycket tidsödande erfarenhet, vilken jag aldrig mer kommer att utsätta mig för.

När jag en gång, av flertalet försök, äntligen och efter lång väntetid i telefonen, lyckades få tala med en fysisk person, så var denna så skrämmande okunnig och rabblade bara imbecilla floskler. Han hänvisade också till ett foto som hade tagits av min grind, men utan bild av de två paketen som skulle ha levererats mellan det ospecifika tidsspannet 09.00-15.00. Var i badrummet när de kom och hörde aldrig ens att de varit vid min grind.

Annons

Därför hade nu mina paket levererats till Postnords terminal i Hässleholm. Kunde förvisso hämta ut dem där, men då paketen var tunga hade jag beställt hemleverans till min grind.

Visst, de kunde tänka sig att avtala ny hemleverans men då mot att jag betalade dem för denna. Gick åt många timmar att reklamera försändelsen till det företag jag hade beställt hos och som utlovat fri hemleverans från Postnord.

Och nu har Postnord höjt portot för ett 20 grams brev till 18 kronor. Dessutom levereras post endast varannan dag (tre gånger varannan vecka och två gånger varannan).

Behöver jag tillägga att jag fortfarande saknar Postverkets säkra leveranser?

Aldrig, aldrig mer beställningar där leveranserna ombesörjs av Postnord!

Anne i Ballingslöv

”Gick åt många timmar att reklamera försändelsen till det företag jag hade beställt hos”
Annons
Annons
Annons
Annons