Vem har ansvaret för att jag inte fått mitt elstöd?
Som alla andra förväntade jag mig att få mina berättigade pengar, men så blev det inte.
Inga pengar kom och jag tog kontakt med Försäkringskassan, som upplyste mig att jag skulle ta kontakt med elbolaget, i det här fallet Eon. Tog kontakt med Eon den 20/3 som upplyste mig att jag stod som företagare samt att de ändrade i sitt system, eftersom jag är pensionär sedan många år och har inte bedrivit företag sedan 2017.
”Vart vänder jag mig för att få min rätt, när det är Eon som gjort fel!”
Pengarna kommer om några veckor, fick jag veta.
Ringde igen den 13/4: Lugn pengarna är på väg!
Ringde den 2/5: Nej det måste du söka på skatteverkets hemsida som öppnar den 30/5.(Vad jag förstår för företagare)
Ringer 3/5 till Försäkringskassan: Nej här finns ingen plan för utbetalning.
Min fråga är: Vem har ansvaret? Vart vänder jag mig för att få min rätt, när det är Eon som gjort fel!
Pensionär